Vai al contenuto
marcu

bandwidth unlimited? Ecco cosa dicono i sales in chat...

Recommended Posts

Non faccio i nomi dei provider, per ovvi motivi, ma ho chiesto via web chat ai sales di un paio di providers che promettono banda illimitata, quanta banda effettiva ci danno:

SALES Hello Guest, my name is XXXX how may I help you?

IO thank you XXX for your assistance. I'm wondering which is the bandwidth of the web hosting offer. Thank u

SALES The bandwidth is unlimited on our accoutns.

SALES accounts*

SALES Is there anything else I can assist you with today?

IO yes, I've already read unlimited. But has no sense, there must be a limit I guess

SALES I believe that we set you at a certain limit, and if you go over then we increase this limit for you. I am not completely sure what the initial limit is, but if you contact the sales department as they activate these accounts they will be able to tell you. You can contact them at XXXX

Ok e questa è una.

Poi

SALES Hello guest How may I help you?IO thank you XXX for your assistance. I'm wondering which is the bandwidth of the web hosting offer, and if you offer the ID SHIELD. Thank you

SALES We offer ID protect on domains.

IO On this one too? XXXX(URL)XXXX Sorry, but I can't find this "id protect" on that web page

SALES ID protect is added at the domain registrar.

Not from the web hosting account.

IO ok. And what about the bandwidth? which is the limit?

SALES Bandwidth is unlimited.

IO sorry, but "unlimited" has no sense, there must be a limit.

SALES We dont have a bandwidth limit

You can use as much as you need.

IO ok, thank you very much XXXXX. Have a good day!

Cioè, praticamente non configurano un limite... però ovviamente un limite fisico ci deve stare per forza.

E non lo ammettono.

Guarda che se leggi il contratto, è completamente compliant con l'overselling e l'unlimited.

A cosa ti servirebbe sapere il limite fisico? Tanto poi non sai con quanti lo condividi.

Ricorda inoltre che "non limitato" non vuol dire infinito. Vuol dire che non pongono ulteriori limiti oltre a quelli contrattuali.

Si, dicevo proprio quello.

Dato che spesso se ne parlava, volevo portare a conoscenza di tutti questa piccola "esperienza" e dire nei fatti: "è proprio così come dicono in giro" :-) ...

La prova l'ho fatta perchè volevo proprio vedere che cavolo si inventavano...