Jump to content
Sign in to follow this  
Alessio Angeloro Gas

Come si vende su sedo ?

Recommended Posts

Buongiorno a tutti,

intanto buon anno.

Spero sia la sezione corretta; avrei da vendere un paio di dominio con tld .com e .it, mi sono iscritto su sedo dopo aver letto la price list (che spero di avere compreso), ora mi chiedono la verifica dell'account prima di poter mettere in vendita i domini, qui mi pongo delle domande :

- quale certificazione dovrei scegliere tra : Standard Certification, Premium Certification, Premium Plus Certification (parla di vendita e non di ri-vendita)

- vedo che nei documenti richiesti chiedono l'ultimo estratto conto, è possibile ? non sono sufficiente carta di identità e codice fiscale ?

- qualcuno ha provato la piattaforma e mi può dire se è affidabile/funziona/si vende bene anche con il marketplace basic ?

grazie mille

- quale certificazione dovrei scegliere tra : Standard Certification, Premium Certification, Premium Plus Certification (parla di vendita e non di ri-vendita)

Basta leggere nelle loro FAQ:

[h=3]What is the difference between Standard, Premium, and Premium Plus certification?

[/h][h=4][/h]

Sedo offers three types of Member Certification. Your level of participation in Sedo'swide array of services determines which of the three certification levels (below) you will need to complete:

Standard Certification:

This option is for most Sedo members and is required to benefit fully from Sedo services such as selling, buying, and parking domains. Depending on your country of residence, you may be able to choose one of the following methods to certify:

1. Member Certification statement (available for all members)
  2. Phone Certification (available for most members)
  3. Credit/debit card (not available for all members)
  4. W9 tax document (available for US members; required for businesses)
  5. SMS/Text message (not available for members in the US/Canada)

Premium Certification:

This option is for Sedo members who wish to place bids greater than 10,000 USD/EUR/GBP in any Sedo auction. Submission of a certification application, a bank statement or utility bill, and a photo ID, are required.

This level of certification includes the features of Standard Member Certification, and gives you greater access to Sedo’s award-winning services.

Premium Plus Certification:

This option is for Sedo members who wish to place bids greater than 100,000 USD/EUR/GBP in any Sedo auction. Submission of a certification application, a bank statement or utility bill, and a photo ID, are required along with a fully-refundable 1,000 USD/EUR/GBP security deposit.

This level of certification includes the features of Standard and Premium Certification, and gives you the greatest access to Sedo’s award-winning services.

Please visit the Member Certification page (My Sedo > My Account > MemberCertification) to certify your Sedo account.

- vedo che nei documenti richiesti chiedono l'ultimo estratto conto, è possibile ? non sono sufficiente carta di identità e codice fiscale ?

Se te lo chiedono, evidentemente carta d'identità e c.f. non gli bastano.

Buongiorno a tutti,

intanto buon anno.

Spero sia la sezione corretta; avrei da vendere un paio di dominio con tld .com e .it, mi sono iscritto su sedo dopo aver letto la price list (che spero di avere compreso), ora mi chiedono la verifica dell'account prima di poter mettere in vendita i domini, qui mi pongo delle domande :

Per la sola vendita ti basta la prima, le altre 2 servono per chi compra (buy). ;)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this