Jump to content
Sign in to follow this  
Rebel

Monitor risorse utilizzare da parte di un particolare processo

Recommended Posts

Come da titolo.

Sto un po' impazzendo nel tentativo di capire come mai ogni tanto mi si impalla un virtuoPRO.

Credo si tratti di qualche bug in qualche script php o cgi che fa scrizzare cpu ed utilizzo memoria a mille.

Fondalmentalmente succede che il systema arriva ad uttilizzare tutto lo swap e di conseguenza la baracca salta per aria. Notate il mio linguaggio tecnico. :asd:

La cosa strana e' che capita ogni x giorni e che non pare sia dovuto a qualche cron. Normalmente il server non ha problemi particolari di carico memoria e cpu.

Voi solitamente che cosa usate per monitorare l'utilizzo delle risorse da parte di un singolo processo?

Ho trovato vari script bash in rete ma vorrri anche avere un vostro consiglio.

e' che a me servirebbe qualcosa di piu' granulare. munin non serve in questi casi. a meno che non ci sia qualche plugin particolare che monitora i singoli processi. ora controllo.

e' che a me servirebbe qualcosa di piu' granulare. munin non serve in questi casi. a meno che non ci sia qualche plugin particolare che monitora i singoli processi. ora controllo.

Prova a guardare questo allora http://www.monitorix.org/

• Monitoring system core: CPU load and temperatures, active processes and memory allocation.
  • Monitoring system time spent by processes (user, nice, system, idle and i/o wait).
  • Monitoring system temperatures (HP ProLiant IML Agent and LM-Sensors with HDDtemp support).
  • Monitoring mounted filesystems and disk i/o.
  • Monitoring activity of up to 5 network devices.
  • Monitoring the use of SMTP, SSH, FTP, Telnet, Samba, NetAtalk, VirusMail, FAX, POP3 and HTTP.
  • Monitoring activity of up to 12 predefined network ports.
  • Monitoring all devices interrupt activity (APIC support with up to 256 interrupts).
  • Support for HP Insight Management Agents for ProLiant servers.
  • Support for Samba v2 and v3, Sendmail, NetAtalk, Qpopper and Hylafax status logs.
  • Two operational modes: localhost and multihost monitorization.
  • Silent mode to be able to retrieve the graphs from scripts or other programs.
  • Traffic statistics are stored on disk into RRD format fixed-size databases.
  • Possibility to view statistics per day, week, month or year.
  • Each picture can be zoomed to see the graph in more detail.
  • Monthly traffic activity report via email can be sent to LAN users.
  • It warns if some selected network port is not listening.
  • Web interface offers minimal learning, ubiquitous access.
  • Configuration with only one text-plain file.
  • Perl and Shell Script based (lightweight tool).
  • It only requires an Apache web server and Perl 5.005 and above.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this